8, Březen 2024
Informace: Elektrifikace výroby, dynamika trhu a makroekonomické trendy utvářejí udržitelnou výrobu

Desítky let předtím, než se udržitelnost stala hlavním tématem diskusí po celém světě, byla navržena jako koncept, který má pomoci udržet naše ideální podmínky pro planetu tím, že chrání před zneužitím zdrojů a potenciálním úpadkem životního prostředí.

SPOLEČNOSTI MEDIA CZ A GRACO REALIZUJÍ A PODPORUJÍ ELEKTRIFIKACI VÝROBNÍCH PROCESŮ - NAHLÉDNĚTE DO NAŠÍ BOHATÉ NABÍDKY ELEKRICKÝCH ZAŘÍZENÍ

Být odpovědným korporátním občanem se vyvinulo ve formálnější iniciativu. Průmysloví výrobci a jejich vedoucí postavení se nyní musí skutečně zavázat k energetické transformaci jako způsobu, jak zvýšit účinnost systému a zároveň snížit emise.

KONVERZACE O UDRŽITELNOSTI SE MĚNÍ NA VŠECH FRONTÁCH

Dá se s jistotou říci, že iniciativy v oblasti udržitelnosti jsou obvykle vedeny touhou vyhnout se pokutám a získat dobrou publicitu. Podpora environmentalismu byla na seznamu priorit každého – pokud to nezvýšilo náklady.

Nové intenzivní zaměření na standardy a certifikační systémy pro zelené budovy ve veřejném i soukromém sektoru mění narativ – a je snadné vidět důkaz komplikovaného vztahu mezi udržitelností a obchodními výsledky.

HLAVNÍ MOTIVÁTORY UDRŽITELNOSTI

V globálním průzkumu udržitelnosti z roku 2023 respondenti ve společnostech vytvářejících hodnoty uvedli, že se zabývají udržitelností, aby byli v souladu se svým posláním a hodnotami nebo aby měli „hmatatelný, pozitivní dopad na problém". V podobném průzkumu o deset let dříve jednoduše viděli udržitelnost jako způsob, jak snížit náklady a zvýšit efektivitu.

EKONOMICKÉ ARGUMENTY PRO ÚSPORY ENERGIE A UDRŽITELNOST

Spolu s požadavky investorů a chováním spotřebitelů vládní agentury významně investují do udržitelnosti.
• Do roku 2030 uvolní Evropská unie (EU) v rámci Zeleného nového údělu více než 1 miliardu eur ve veřejných a soukromých investicích.
• Do roku 2050 plánují Spojené státy utratit 5 miliard dolarů na Plán klimatické a environmentální spravedlnosti.
• Čína již utrácí miliardy dolarů, aby dosáhla svého deklarovaného cíle uhlíkové neutrality do roku 2060.

EMISE SKLENÍKOVÝCH PLYNŮ V PRŮMYSLOVÉM SEKTORU

Výrobci také pociťují tlak ze strany spotřebitelů, investorů a regulačních orgánů, aby napravili loď udržitelnosti a právem. Podle Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) lze asi 23 procent celkových emisí skleníkových plynů připsat oxidu uhličitému v průmyslovém sektoru (CO2) emise.

CÍLE PRŮMYSLOVÉ ELEKTRIFIKACE

Přechod od fosilních paliv k elektřině má pro továrny stále větší finanční a environmentální přínosy. V současné době je asi 20 procent energie spotřebované v průmyslovém sektoru elektrických. Spotřeba elektřiny bude i nadále růst díky těmto trendům:

• nařízení o emisích skleníkových plynů
• nízké ceny elektřiny
• cenově dostupná a elektricky poháněná zařízení

Nedávný průzkum společnosti Deloitte ukazuje, že průmysloví výrobci si do roku 2035 kladou za cíl elektrifikaci svých procesů téměř 45 procent. Z těchto výrobců 75 % usiluje o to, aby 60 % jejich energetické potřeby pocházelo ve stejném časovém horizontu z obnovitelných zdrojů.

Nedávná zpráva společnosti McKinsey naznačila, že téměř 50 procent energie, kterou průmyslové podniky získávají z fosilních paliv, by mohlo být nahrazeno elektřinou pomocí technologií, které jsou dnes k dispozici.

V mnoha případech nemusí elektrifikace průmyslového procesu vyžadovat složité nastavení, toho lze často dosáhnout jednoduchou výměnou pneumatického zařízení za elektrickou alternativu.

Elektrifikace také poskytuje továrnám příležitosti k využití finančních pobídek od poskytovatelů veřejných služeb. Politické změny vedou k novým daňovým odpočtům, kreditům za obnovitelnou energii a slevám na energie. Tyto změny mohou pomoci minimalizovat náklady na modernizaci elektrické energie. Pochopení vládních motivačních programů vám také může pomoci snížit celkové náklady a zároveň dosáhnout pozoruhodné návratnosti investic (ROI).

Podpora tvůrců politik a pobídky veřejných služeb vysílají signály, že nadešel čas, aby průmysloví výrobci naplánovali a zavázali se k přijetí elektrických technologií.
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL URYCHLUJE ELEKTRIFIKACI

Elektrifikace je v automobilovém průmyslu pravděpodobně nejviditelnější kvůli raketovému vzestupu elektrických vozidel (EV). Nedávná analýza agentury Reuters odhalila, že do roku 2030 plánuje 37 předních světových výrobců automobilů:

• utratit 1,2 miliardy dolarů za vývoj a výrobu elektromobilů. Investice zahrnuje baterie a suroviny potřebné pro výrobu.
• vyrobit 54 milionů bateriových elektrických vozidel. Tento odhad představuje více než polovinu celkové celosvětové automobilové produkce.

Vzhledem k tomu, že automobilový průmysl rychle uspokojuje poptávku po elektromobilech, zrychluje se také tlak na výrobce originálního vybavení, aby zlepšovali efektivitu a flexibilitu. S tím, jak výrobci OEM modernizují stávající továrny nebo budují nové, znatelně přecházejí od pneumatických k elektrickým zařízením.

Přechod na elektrická čerpadla, dávkovače a dávkovací systémy vyžaduje počáteční investice, ale rychlost je nezbytná. Výrobci automobilů se nyní musí pohnout, aby vytvořili výhody, které jim umožní dosáhnout cílů udržitelnosti, potěšit investory a zůstat konkurenceschopní, protože trh s elektromobily se stále rozšiřuje.
ELEKTRIFIKACE VYTVÁŘÍ HODNOTU

Vzhledem k tomu, že velcí výrobci automobilů udávají tempo udržitelné výrobě, jsou důvody pro elektrifikaci průmyslových procesů stále naléhavější.

• spotřebitelé a investoři si vybírají značky, které upřednostňují odpovědnost za životní prostředí.
• politici a poskytovatelé veřejných služeb nabízejí výrobcům mnoho pobídek ke snížení spotřeby energie a emisí uhlíku.
• vlády významně investují do řešení, která pomáhají plnit globální kritéria udržitelnosti.

Podle časopisu McKinsey Quarterly vytváří elektrifikace finanční hodnotu pro společnosti pěti různými způsoby:

• usnadnění růstu tržeb
• snížení nákladů
• minimalizace regulačních a právních zásahů
• zvýšení produktivity zaměstnanců
• optimalizace investic a kapitálových výdajů

Z ekonomického hlediska už není otázkou, jak se s těmito vznikajícími výzvami vypořádat, ale jak si můžete dovolit to nedělat?

Navíc, a to je možná ještě důležitější, kdo to dokáže jako první – a kdo to umí a bude umět nejlépe?
SPOLEČNOSTI MEDIA CZ A GRACO REALIZUJÍ A PODPORUJÍ ELEKTRIFIKACI VÝROBNÍCH PROCESŮ, NAHLÉDNĚTE DO BOHATÉ NABÍDKY ELEKTRICKÝCH ZAŘÍZENÍ GRACO :

Kontaktujte naše specialisty pro podrobné technické a cenové informace, slevy:

Čechy: Petr Gabriel – 720 955 778, petr.gabriel@mediacz.cz
Morava: Tomáš Kocián – 720 526 630, tomas.kocian@mediacz.cz

Team Media CZ je Vám plně k dispozici.